maandag 26 november 2012

NIET DOEN! maar toch doen: een nieuw Merk!

BetterOcean.org is ons nieuwe merk. Niet doen! Niet aan beginnen, zeiden de marketing experts in mijn omgeving. Zelfs mijn vrouw (ook marketeer) vond het een "dom" idee. Ze hadden een goed punt: een nieuw merk kost veel tijd en geld en: is lastig te onderhouden. We twijfelde. We willen graag exporteren. Groeien naar 26 landen en het liefst met een innovatief eco vriendelijk product. Bootzeil vonden we niet passen. Waarom? tjsa. Een belangrijke reden is de verwachte duur van de crisis: Wij denken dat de wereldwijdecrisis lang gaat duren. De vraagprijs van ons nieuwe product moest daarom laag zijn. Als we het onder de Bootzeil label uitbrengen, moeten we wereldwijd goede garantie op het doek geven. Het moet 10 jaar mee kunnen gaan. Het product moet supersterk zijn. Veel garanties en en zeer voordelig gaan (nog) niet samen. Onder de label BetterOcean.org hebben we meer vrijheid: uitstekende kwaliteit voor jaren plezier gecombineerd met een nog mooier prijskaartje. Dat is een product wat we wereldwijd kunnen verkopen: Heel veel value for money.
Zo kost een dekzeiltje voor een sloepje van 385 meter slechts 144 euro incl BTW. Das echt heel weinig.
We hebben er voor geklozen om BetterOcean niet een apart merk te laten zijn, maar een label.
We hebben de merkdenkers en marketeers ook deels gelijk gegeven. Nu hoeven we niet 2 website te onderhouden, twee helpdesks, telefoonnumemrs, briefpapier, etc...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten